21 May 2015

#mywords

Adam: Haziq, mana kau dapat quotes2 yang kau tulis ni?

Haziq: quotes?

Adam: ha'ah... yang kau tulis dalam gambar anime kat ig lepas tu buat #mywords ni.

Haziq: owhh... yang tu aku tulis sendiri laa. tak nampak aku tulis nama pena aku 'Kaoru Hana' bawah setiap ayat2 tu?

Adam: nampak... tapi macam tak percaya kau yang tulis semua ayat ni.

Haziq: kenapa tak percaya pulak?

Adam: ya laa, bukan senang nak tulis quotes. walaupon tak semua yang kau tulis tu menarik dan betul, tapi sesetengah tu betul jugak.

Haziq: kau ni nak perli aku atau nak puji aku?

Adam: dua2... eheheh. anyway, kau bukan biasanya tulis ayat2 puitis bahasa melayu jee kee?

Haziq: itu dalam fb. dalam fb, ramai 'friends' melayu dan orang melayu ni sensitif betul kalau tulis ayat2 macam teguran yang straight aje bunyi dia. so dekat fb ayat2 aku biasanya klasik.

Adam: tapi dekat ig kau pon followers kau ramai kawan melayu jugak kan?

Haziq: yes. tapi waktu dulu kebetulan ramai followers aku terdiri daripada anime account. so aku tulis tu dengan background anime untuk imbangkan post hidup aku dengan post anime.

Adam: lepas tu kenapa sekarang dah lama tak tulis quotes ni?

Haziq: entah laa. aku pon tak tau kenapa. suddenly aku berhenti tulis #mywords dekat ig. aku rasa macam anime account yang follow aku dekat ig aku tak pernah like gambar #mywords tu walaupon berlatar belakangkan anime. and kebetulan pulak idea aku makin kurang dan aku banyak tulis ayat puitis melayu semula dekat fb.

Adam: mana kau dapat idea tulis ayat2 ni?

Haziq: kalau tiba2 perasaan nak tulis tu muncul, aku tulis laa. tak kisah laa sama ada dalam note dekat phone, atau post teros kat fb, aku tulis jee. dulu aku selalu harap aku akan ada buku sendiri untuk ayat2 aku.

Adam: lepas tu kenapa tak buat?

Haziq: entah. mungkin sebab aku bukan orang yang suka menulis kat buku? ahahha, aku lagi selesa taip dekat phone atau tab daripada tulis dekat buku.

Adam: kata tak minat teknologi...

Haziq: tak minat nak tau perisian2 dia. tapi aku suka pakai.

Adam: macam2 laa kau ni. tapi best jugak laa baca quotes2 kau. lain kali tag aku tau, senang aku nak baca.

Haziq: insya-ALLAH...  itupon kalau aku ingat laa.



***sambung lain citer

No comments:

Post a Comment