03 June 2015

Presentation...

Balik daripada presentation power point, aku pergi Bangi Getaway nak minum2 dekat sana. kebetulan sungguh, Farid pon ada dekat sana dengan Adam dalam satu kafe. jadi kami pon duduk sama-sama berborak.

Haziq: Alhamdulillah... untung aku datang dekat sini, boleh terserempak dengan korang.

Farid: ehh Haziq? Assalamualaikum. dari mana ni?

Haziq: Waalaikumussalam... aku baru jee abis presentation power point tadi.

Adam: Baru abis? dari pukul 3 kau pergi tadi, ni baru abis?

Haziq: Ha'ah laa.. kan aku dah bagi tau yang Sir aku tu nak buat semua kumpulan sekali gus.

Adam: aku ingat kau main-main jee cakap tu. patut laa maghrib tadi pon aku tak nampak kau kat bilik.

Haziq: kejadahnya aku nak tipu. kan aku dah cerita yang Sir aku tu kalau cakap, dia buat sungguh.

Farid: jadi macam mana presentation tadi? ok?

Haziq: Alhamdulillah. akhirnya semua selesai jugak. tapi ada sikit yg tak ok dalam kumpulan aku punya pembentangan. mungkin aku pon salah jugak kot,..

Farid: laa, kenapa pulak ni? salah apa nya?

Haziq: ya laa, aku ni kan busy sangat sebelom ni. so aku tak dapat bagi kerjasama sangat. walaupun perbincangan dah buat lama, tapi power point dan video tu, kitorang buat dalam dua minggu sebelum ni...

Farid: dah tu dua minggu tak cukup kee?

Haziq: tak jugak. dan boleh kira semua setel pon pagi tadi, sebelom hantar bahan.

Adam: Haziq ni balik dua pagi, pagi tadi... lepas tu bising pulak ada orang call dua kali. ahli kumpulan dia laa tu.

Haziq: alaa, sori laa Adam. aku pon tak tau yang diorang nak call pukul 3 pagi tu. aku ni memang kalau aku nak rehat, nak tidur aku akan tidur terus. tak tau pulak yang ahli kumpulan aku bersungguh buat bahan presentation sampai tak tidur.

Adam: aku tak kisah laa pasal kau. tapi ahli kumpulan kau pun takkan tak paham dengan kau.

Haziq: tak boleh salahkan diorang. diorang tak kenal aku macam mana. so aku rasa ni salah aku sebab tak banyak sangat bagi kerjasama.

Farid: jadi apa yang tak ok masa pembentangan tadi?

Haziq: owhh... aku ni, jenis kalau dalam pembentangan memang tak tengok slaid nak-nak kalau pembentangan kumpulan. kalau bentang sendiri memang aku akan tekan next slide. nak jadi cerita, ahli kumpulan aku tak tekan next waktu aku bercakap. jadi ada kemungkinan markah kena tolak laa.

Adam: yang ahli kumpulan kau tak tekan butang next tu kenapa?

Haziq: diorang kata, waktu diorang test hyperlink dari pagi, butang tu tak berfungsi. tapi bila aku tekan time presentation ok jee. diorang takut gila-gila dah tadi kalau-kalau aku tekan tu pergi slide yang lain. itu yang diorang tak tekan masa aku bentang slide aku tu.

Farid: pulak dah... hmm, memang kesian laa kat korang. tak apa, benda dah lepas jangan dikenang.

Adam: aiseh ayat... macam lirik lagu jee Farid.

Farid: ehh, bukan aku selalu cakap macam ni ke Dam? ahahah...

Haziq: tak apa laa... yang pasti macam yang kau cakap tadi, semua dah lepas. lepas ni ada dua tiga presentation jee lagi.

Farid: hahh! time tu kau buat ok sikit.

Haziq: insya-ALLAH...



***sambung lain citer

No comments:

Post a Comment