03 June 2015

GGGE2123

selesai hantar CD kepada pensyarah Teknologi & Inovasi dalam Pendidikan, aku pergi Bangi Getaway untuk makan tengah hari. aku ternampak Diana nak berjalan balik, jadi aku panggil dia.

Haziq: Dian! Dian!

Diana: Haziq!!! buat apa kat sini?

Diana masuk ke dalam kafe dan duduk depan aku.

Haziq: dah duduk dalam kafe ni mesti laa nak menari... apa laa kau ni, makan laa! apa lagi.

Diana: tak ada laa. mana tau kau ada hal nak buat lepas ni, atau tadi kee.

Haziq: Kau tu yang buat apa kat sini?

Diana: owhh, aku beli eyeliner dengan bedak. dah habis.

Haziq: kau pakai mekap kee? tak pernah nampak pon.

Diana: aku pakai laa kalau pergi kelas. cuma tak tebal laa.

Haziq: ok, sangat mengejutkan bagi aku.

Diana: apa?? kau ingat perempuan cam aku tak pakai mekap? Avril Lavigne dengan Pink pun boleh pakai mekap, takkan aku tak boleh.

Haziq: aku tak cakap apa2... lalalalala...

Diana: ellleehhh, dari muka kau aku dah tau kau pikir apa. ni, kau dari mana sebenarnya ni?

Haziq: tadi aku hantar CD dekat FPEND. pastu aku datang laa sini makan tengah hari.

Diana: CD?? FPEND??? kau belajar apa dekat FPEND? 

Haziq: Teknologi dan Inovasi dalam Pendidikan. CD tu ada semua tentang kerja apa yang kitorang dah buat sepanjang sem ni. 

Diana: ok, yang ni lagi mengejutkan dari aku beli mekap. kau bukan tak suka teknologi sangat kee?

Haziq: yes. tapi aku pon pikir sampai bila aku taknak ambik tau pasal teknologi. so aku ambik laa subjek ni. dan trust me, subjek ni sangat banyak kerja dia dan aku rasa macam nak gila. salah satunya kena buat blog. dah laa aplikasi komputer kena buat blog, subjek ni pon kena buat blog.

Diana: ahahah, kesian betul aku mendengarnya. tiap-tiap minggu ada tema jugak kee apa?

Haziq: haa, kali ni ada satu benda jee yang kitorang kena tulis sendiri kat blog. yang selebihnya, cuma kerja-kerja tutorial (patut kee panggil tutorial?) yang kitorang post semula dekat blog. dan pada masa yang sama kena hantar dalam bentuk CD jugak.

Diana: laa, tak laa susah mana.

Haziq: tak susah laa kalau minat teknologi. yang aku ni, dah laa tak minat teknologi. lepas tu kena kaitkan pulak dengan pendidikan. dasyat betul dunia pendidikan sekarang,

Diana: kan?? ehh dah laa, sambung kat kolej nanti ehh cerita kau ni. aku nak balik dulu, nak zohor.

Haziq: haa, ok2. babai.
 
Diana: bye~



*sambung lain citer...

No comments:

Post a Comment