03 June 2015

Akhirnya

Akhirnya, habis jugak presentation marketing aku. satu hari aku buat laporan pasal PERODUA hari tu, last2 present sekejap jee sebab dah kesuntukan masa. aku pon balik kolej, singgah kafe kejap. aku ternampak Diana tengah buat kerja seorang. aku pergi order air, dan duduk dengan dia.

Diana: ehh Haziq! dari mana bukan main lawa pakai baju ni?

Haziq: baru habis presentation marketing tadi...

Diana: amboi... present marketing kee jual barang? malam-malam ni kan...

Haziq: dah, kau jangan nak mengarut. aku kelas dari pukul 6-9 tadi ni. tu yang baru balik ni.

Diana: Haziq, aku tengok kat sana banyak mata pandang kau laa weyh...

Haziq: Dian... Diam! kau jangan nak buat hal kat sini.

Diana: alaa, orang cakap betul ni...

Haziq: tak kisah laa kau cakap betul atau tak, sekarang ni aku nak kau diam daripada cakap benda-benda ni.

Diana: ok laa. ok laa. so, macam mana presentation tadi?

Haziq: hmm, not so good but not so bad.

Diana: laa, kenapa? biasa2 kau present ok jee.

Haziq: bukan, tadi masa nak dekat habis. atau aku patut cakap masa dah habis pon masa kumpulan aku start present. so instead of bentangkan apa yang kitorang dah buat, lecturer terus tanya soalan jee dan aku je laa yang banyak jawab.

Diana: dah kau seorang jee diva yang speaking dalam kumpulan kau.

Haziq: Diva sangat kan... but the best thing is, kitorang punya group tak kena hentam dengan soalan-soalan yang

Diana: haa, kan betul! Diva kalau present mana boleh kena hentam banyak.

Haziq: haishh, itu laa kan. susah sebenarnya nak jadi diva ni.... NGEKK!!! kau ingat aku apa?

Diana: ahahah!!! malu-malu kambing... so, lepas ni, dah takde apa2 dah laa kan?

Haziq: akhirnya!!! cuma tinggal satu jee lagi presentation. report ada lagi dua atau tiga kot...

Diana: cehh... sebut akhirnya macam dah siap semua.

Haziq: saje jee nak buat gempak kan. ok laa Dian, aku nak balik bilik dulu ni. ada produk baru nak cuba.

Diana: produk apa? produk apa?

Haziq: ada laa... nanti kalau ada kesan aku bagitau ehh?? bye~

Diana: hishh, suka berahsia dia ni. ok laa, bye~

Aku pon balik bilik tinggalkan Dian seorang diri sekali lagi dekat kafe...



*** sambung lain citer...

No comments:

Post a Comment